Onze werkwijze in het kort

INTAKEGESPREK MET DE OUDER(S)

Wij maken altijd eerst een afspraak voor een intakegesprek. Het doel van dit gesprek is een beeld te krijgen van uw kind, zodat we hem of haar het beste kunnen helpen. Daarom willen we graag weten wat uw kind heeft meegemaakt bij de vorige tandarts en wat voor karakter uw kind heeft. Het eerste gesprek duurt circa 30 minuten. Tijdens het eerste bezoek behandelen we vrijwel nooit.

WEN-AFSPRAAK

Als uw kind een behandeling nodig heeft maken we vaak eerst een wenafspraak. Tijdens deze afspraak bereiden wij uw kind voor op een behandeling. Ook maken we röntgenfoto’s. Meestal is één keer wennen genoeg, soms zijn meerdere wenafspraken nodig. Tijdens alle afspraken, behalve het eerste bezoek, vragen wij u in de wachtkamer plaats te nemen. Uit ervaringen is gebleken dat wij makkelijker contact maken met een kind als het alleen met ons mee naar binnen gaat.

VOORBEREIDING OP DE BEHANDELING

U hoeft uw kind thuis niet voor te bereiden op de behandeling. Vaak is het genoeg om te herhalen wat de tandarts de vorige keer heeft gezegd. Onbedoeld kunt u namelijk uw eigen angsten en negatieve ervaringen overbrengen op uw kind. Beloof ook niet teveel vooraf en doe zeker geen beloften die u of de tandarts niet kunnen waarmaken.

ANDERE BEHANDELINGSVORMEN

Sommige kinderen kunnen een behandeling in de tandartsstoel nog niet aan. Vaak zijn deze kinderen te jong om de behandeling te begrijpen. Deze kinderen kunnen bij ons onder orale sedatie (met een drankje) of onder narcose behandeld worden.

VERGOEDING, AFSPRAKEN EN KLACHTEN

VERGOEDINGEN EN VERZEKERING

Behandelingen van kinderen tot 18 jaar worden vanuit de basisverzekering vergoed. Wij hebben contracten afgesloten met de meeste verzekeraars, zodat wij de nota’s rechtstreeks kunnen indienen.

TE LAAT? OF AFSPRAAK VERGETEN?

Wanneer u minder dan 24 uur van tevoren afbelt of wanneer u de afspraak vergeten bent, zijn wij helaas genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Wilt u een afspraak afzeggen, maar wordt de telefoon niet opgenomen? Spreek een boodschap in of stuur ons een email. Dit kan ook ‘s avonds en in het weekend.

KLACHTEN

Mocht u een klacht hebben, dan adviseren wij u om contact met ons op te nemen. Vaak komen we er samen wel uit. Tevens zijn wij aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT. Hiervoor verwijzen wij u naar de website van de KNMT.